talking to the moon

jag vet inte var jag tänkt komma med detta inlägg

jag tänkte på dig idag. ska inte spela dum - det händer ganska ofta. hur mår du? bra? vet du. förra veckan satt jag flera gånger och sökte upp ditt nummer på eniro i hopp om att orka ringa dig... men det har fortfarande inte blivit av. "ring jessica, nej ring inte, jo men ring bara, lägg på nu". det har till och med hänt att jag ringt med dolt nummer ihop om att du ska svara så det kanske spontant kommer ett hej från mig som kan starta en konversation. men inte det heller. vad ska vi prata om? det går månad efter månad och ingenting har hänt varken från min eller din sida. tänker du på oss ibland? mina vänner har frågat om dig. frågan är bara vad jag ska svara.

mamma kan ibland fråga hur det går med dig. jag vill inte ljuga och säger som det är att vi inte hörts. på flera veckor. ibland försöker jag inbilla mig att du skickat iväg ett sms eller ringt, men på telefonskärmen är det bara samtal och meddelanden ifrån alla andra och inte ifrån dig. såklart! ibland orkar jag inte vänta mer - för jag vet att du inte kommer ringa, och inte heller kommer jag. inte nu. snart är skola och allting över och då hoppas jag på att saker blir annorlunda. skulle iallafall inte byta bort dig mot någonting annat i världen. pappa, jag tänkte på dig idag

talking to the moon - bruno mars


Kommentarer
Postat av: Tolou

Stor kram till dig kloka, underbara, kärleksfulla Jessica. När du funnit din väg i livet kommer allt att lösa sig, det var jag

2011-05-24 @ 07:25:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0