skrek ditt namn i sömnen

jag tänkte på dig igår.

jag tänkte på alla gånger jag lovat mig själv att inte sitta i din port och vänta på att du skulle komma hem. jag minns längtan. jag tänkte på när du sa att ingen fick dig att le som mig och jag minns när du bad mig att aldrig komma tillbaka. jag tänkte på alla de gånger jag skrikit ditt namn i sömnen och väckt mig själv. jag tänkte på hur du brukade säga att det är svårt att klara allt ensam och hur du alltid var noga med att se till att jag somnat innan du själv gjorde det. jag minns de dagar som kändes som år och de nätter jag skakade mig till sömns och vaknade med samma eviga hål i mitt bröst. jag tänkte på då jag trodde jag såg dig överallt och de gånger jag råkade säga hej till fel kille. jag minns hur jag kunde bryta ihop vid middagsbordet när vi åt lasagne för jag visste hur mycket du hatade det. jag tänkte på all avsky jag känt för mig själv och allt hat jag sparat dig. jag tänkte på vår första kyss och undrade om någon kyss skulle komma att bli lika perfekt. jag minns alla kvällar jag legat och stirrat mig blind på min telefon i hopp om att du skulle ringa. jag tänkte på de gånger vi bråkade och alltid slutade gråtandes. jag minns dina andetag precis när du somnat och ditt gnäll då du ätit för lite. jag tänkte på kvällarna vi brukade ligga tysta och kvällarna vi brukade skrika på varandra. jag minns mina försök till att leva vidare och jag minns de gånger jag övervägde att aldrig mer resa på mig. jag tänkte på första gången vi sov tillsammans och hur vi låg och pratade tills det blev morgon. jag minns allt.

och bara så du vet, jag tänkte på dig igår.

/www.avig.blogg.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0